گوگل مصمم بر اینست که درعرصه انقلاب رسانه های اجتماعی نادیده گرفته نشود.
این شرکت در نظر دارد با سازماندهی ارتباطی محتوا و به کار بردن آن در رسانه اجتماعی بهترین بهره برداری را به گونه ای برد که بیشترین طرفداران فناوری به اشتراک گذاری رسانه ای ورسانه های اجتماعی بیشتر از این که به رقبای گوگل مانند فیس بوک یا توییتر روی آورند زمان بیشتری را در گوگل صرف کنند.
رئیس بخش محتوایی گوگل ضمن نمایش Google Buzz اعلام داشت که روزانه محتوای رسانه ای اجتماعی قابل توجهی در سایتهایی مانند فیس بوک، توییتر، فلیکر، یوتیوب و وبلاگهای شخصی تولید می شود و این توانایی گوگل در اندیس گذاری و سازماندهی محتوای سرتاسر اینترنت انقلاب مهیبی در فناوری محتوای وب است.
تنها راه حل موفقیت گوگل در این رقابت ایجاد سیستمی است که همانند فیس بوک استفاده از آن آسان باشد. گوگل سعی دارد این کار را از طریق یکی از محبوبترین محصولات خود یعنی Gmail انجام دهد و Buzz را مستقیما در اینترفیسGmail یکپارچه و ادغام سازد.
به این ترتیب کاربران می توانند حسابهای توییتر، فلیکر، پیکاسل و گوگل ریدر خود را با جریانهای Buzz خود لینک نمایند تا اطلاعات بیشتری را که توسط دوستانشان در آن شبکه ها تولید شده است و همچنین بروزرسانی هایی که مستقیما به Buzz ارسال شده اند را مشاهده نمایند.
یکی از نکات فروش Google Buzz الگوریتم"recommendations" است که گوگل می گوید آن به شما در سازماندهی محتوای رسانه ای اجتماعی به شماکمک خواهد نمود.
Google Buzz برای موبایل یک رقیب بی نظیر برای سرویسهایی مانند Gowalla خواهد بود که با بروزرسانی مشخصه Buzz خود با یک لینک Google Maps قادر خواهند بود موقعیت مکانی خود را بررسی کنند